Virtuál OpenCall jde do područí O2
Na českém mobilním trhu dochází k zajímavému transferu. Virtuální operátor OpenCall odchází ze sítě Vodafonu do sítě O2. Klienti si budou muset vyměnit SIM karty na pobočkách O2, telefonní čísla jim zůstanou.
Přechod OpenCallu oznámilo O2 v tiskové zprávě pouhý den před samotnou změnou. Ceny volání i SMS zůstanou stejné, do nabídky však přibude datový balíček o objemu 3 GB. (Zdánlivě?) otevřenou otázkou je, zda OpenCall zachová princip FUP ve stávající podobě, tj. zda umožní klientům po vyčerpání zakoupeného objemu dat surfovat internetem sníženou rychlostí, nebo zda je rovnou odpojí, jak tomu od 15. července bude u mobilních služeb poskytovaných přímo O2. Vzhledem k tomu, že drtivá většina virtuálních operátorů v síti O2 k tomuto drakonickému opatření sáhla (snad všichni s výjimkou Emtéčka od Moraviatelu), se „stopka“ jeví jako velmi pravděpodobná.
V tiskové zprávě O2 stojí zajímavá informace, „OpenCall zahájil svoji činnost v září 2013 a doposud prodal 130 000 SIM karet“. Ačkoli počet prodaných SIM karet je na tuzemské poměry hodně vysoký, nutno podotknout, že DH Telecom – který provozuje OpenCall mobile – se jednak hodně orientuje na cizince v ČR a také souhrnný počet prodaných karet neodpovídá aktivním kartám.
„Našim cílem na poli virtuálních operátorů je spolupracovat se silnými hráči na trhu, kteří poskytují kvalitní zákaznickou péči. Spolupráce s OpenCall do této strategie jednoznačně zapadá, protože se jedná o jedničku na trhu virtuálních operátorů poskytujících služby cizincům žijícím v České republice,“ uvedla Kateřina Pospíšilová, ředitelka pro strategii a regulaci v O2.
Vývoj OpenCallu teď těžko předvídat. Na stránkách operátora žádné změny nejsou avizovány (což je přinejmenším zvláštní) a k nalezení nejsou ani žádné aktualizované dokumenty.
Připomeňme, že O2 v minulosti koupilo virtuálního operátora Gorila mobil, aby jej záhy zrušilo. Pod hladinou O2 skončili též klienti společnosti Emea (NWT mobil). V síti O2 ostatně působí jen hrstka virtuálních operátorů, přičemž TESCOmobil je z poloviny vlastněn O2 (joint venture s Tesco Stores) a BLESKmobil je jen značkou (Czech News Center, dříve Ringier Axel Springer, je jen značkový prodejce O2 služeb, stará se o prodej a marketing – lidově řečeno jde prostě o přebarvenou předplacenku O2).
Komentáře
Komentáře lze používat i bez registrace, stačí zaškrtnout možnost Napsat komentář jako host. Příspěvky se v diskuzi mohou objevit s menším zpožděním.